Bejelentem saját eltűnésemet...
Sajnos nem világ körüli vitorlázás miatt tűntem el, hanem hétköznapi magánéleti zűrök miatt.
Sibela türelmesen várta a dolgok jobbra fordulását a kertben felállványozva és letakarva. És igen, ahogy minden borúnak vége lesz egyszer, a kertemben is a felhők közül végül kisütött a nap.
Volt egy teljes évem végiggondolni a projectet.
A korábban elkészült 4 cm vastag kifordítható tőkesúllyal és svertszekrény átépítéssel még a kényszerszünet előtt próbaúttal próbálkoztam a Boglári kikötőben. Mivel nem volt kész az inox 5mm vastag tőkesúly behúzó sodrony, egy ideiglenes 3 mm-essel próbálkoztam. Vesztemre, és Sibela vesztére. Leeresztés közben a sodrony elpattant, a 200kg tőkesúly pedig levágódott léket ütve a hajófenéken. Sibelát szerencsésen kimentettük, de ez az epizód alkalmat adott a tőkesúlykérdés újragondolásához.
A kiforduló tőkesúly mellett szól a zátonyra futással kapcsolatos sérülések elleni védettség. Másrészről felhúzott állapotban jórészt a hajótestben helyezkedik el, nem képez akadályt a fedélzeten. Ellenben nincs szabályos NACA profilja és az oldalprofilja is előnytelen, mindez hátrányosan befolyásolja a vitorlázhatóságot. Ráadásul a tengely vízvonal alatt van, ami magában hordja a szivárgás veszélyét a hajófenék irányában, nem is beszélve a jókora mechanikus terhelés kapcsán bekövetkezhető sérülésekről. Ez a kockázat nem vállalható félúton Kréta felé.
Eldöntöttem végül, hogy mindeddigi svertszekrény csere és tőkesúly építés kapcsán befektetett időt és pénzt veszteségként könyvelem el, és új tőkesúlyt és svertszekrényt építek.
A függőlegesen felhúzható mellett tettem le a voksom annak minden fedélzeti akadályképző hátrányai ellenére. És a gondolat elkezdett testet ölteni...
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
1 megjegyzés:
Örülök, hogy végre hallok rólad! Lassan egy új hajót építesz :)).
Én már kezdek vitorlázni a kis-Dunán, ami elég érdekes, teljesen más mint a Balatoni vagy a tengeri vitorlázás.
Megjegyzés küldése