2013. július 20., szombat

Tőkesúly kiemelő

Inox zártszelvényből kihegesztettem egy keretet, melynek egyik fele a megerősített kabintetőre, másik fele a fedélzetre támaszkodik. A felhúzó szerkezet első próbálkozásra 8cm átmérőjű 2×4 csigasorból állt volna. A kísérletek során az áttétel megfelelőnek bizonyult, de a túl nagy kötélsúrlódás miatt a tőkesúly rögzítő csapok behelyezéséhez szükséges finom állításokra nem volt megfelelő. Tartalék megoldásképpen, vész esetére a csigákat benne hagytam a tőkesúlyban, egyébként pedig egy megfelelő méretű fékes csőrlő felkutatásába kezdtem. Rá is akadtam a megfelelőre, csavarokkal rögzítettem a keretben, és 5mm-es inox sodrony segítségével csatlakozott a tőkesúlyhoz. A próbaüzem során nagyon finom mozgásokra is képes volt, teljesen bevált.




Nincsenek megjegyzések: